Wednesday 5 January 2011

Katse eurooppalaiseen elämänmenoon laajakulmalla

Kaipailin kovin retkilleni Eurooppaan muutamana hiljaisena iltana. Silloin keksin ryhtyä etsimään ihmisiä, jotka olisivat kiinnostuneita sekä kirjoittamisesta, että matkailusta. Minua itseäni kiinnostaa erilaisten kansanryhmien ja muiden marginaaliryhmien elinolot eri puolilla Eurooppaa. Jokaisella kansalla on lisäksi aarteenaan kertomuksista ja myyteistä muodostunut historia ja kulttuuri. Minua kiinnostaa erityisesti myytit ja tarinat, mutta myös valokuvat eri paikoista kertovat omaa tarinaansa. Jos niihin lisää kuvatekstin, niin se on jo melkein täydellistä.

Nyt haluankin kertoa yhdessä kanssanne eurooppalaisesta arjesta ja sen taaksee kätkeytyvästä arjen sankaruudesta. Näin pääsen sinne missä olen ollut, tai jonne sydämeni kaipaa. Mukaan kertomaan haastan ne, jotka ovat kiinnostuneet samoista asioista ja halajavat kertomaan eurooppalaisesta historiasta ja nykypäivästä tai pelkästään siitä, mitä ympärillään näkevät.

Kun haluat kertomaan, kerro siitä minulle ja ole ystävällinen, muista hienotunteisuus ja eleganssi. Kriittisyydenkin voi verhota kysymyksin.

Jos tulet kanssani kirjoittamaan, luo itsellesi blogger-tili. Tarvitset siihen gmail-tilin. Lähetä minulle kommenttina osoitteesi, niin kutsun sinut kirjoittamaan. Linkki löytyy tämän tekstin alta.  Olisin iloinen, jos sinulla olisi myös twitter-tili. ja facebook-profiili. Silloin voisimme jakaa Eurooppaan liittyvät hauskat tweetit ja keskustella facebookissa. Jos twitter on sinulle vieras, saat apuja videosta.

No comments: